fredag 30 december 2016

ETT GOTT NYTT ÅR 2017

Julhelgen är firad och än en gång så fick vi bli påminda om Jesu födelse!
Jag vet att det är många som inte ser någon glädje i julen. Köpmännen gör allt för att sälja, och människor blir både stressade och ledsna. Men julens budskap är att en frälsare är född till mänskligheten till omvändelse. Jag menar inte att vi ska sluta att ha julstämning
med släkt och vänner att äta god mat och ge en och annan julklapp. Jag tror att man ibland behöver ta ett samtal med sig själv !  Vad är julen för mig, vilket tempo klarar jag av för att ha julstämningen kvar, vilket pris är jag beredd att betala ! Vi ska påminnas om att Jesus föddes och jag tror vi behöver komma in i lite mer vila, och ta det lite mer som det kommer. Jag hoppas att ni alla haft en fin jul.

Nu är det ett nytt år ! Jag hoppas att ni alla ska få ett bra 2017,och jag hoppas för min egen del att det ska bli bättre än 2016!  Det bästa som kan hända är att du bli frälst och tar emot Jesus som din personliga frälsare! I min senaste sång, där sjunger jag : Jesus dog för dig,
Jesu blod för dig. Han på korset offrat sig, Jesus ger  nåd till dig.
Det är detta frälsnings budskapet handlar om! du blir förlåten och Jesus påminner dig aldrig om ditt gamla liv igen. Tag emot Jesu kärlek, Jesus står för allt annat än det livet du lever i dag ! det är värt att pröva-  Jesus kommer snart 💒
Remix Duo / gm Rosa  NYÅRSKRAMAR TILL ER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar