söndag 5 april 2015

JESUS HAR UPPSTÅTT!

Matt 28:2-10,20

2. Och se ,då blev det en stor jordbävning,ty en Herrens ängel steg ner från himlen.Han gick fram och rullade bort stenen och satte sig på den.
3. Han utseende var som blixten,och hans kläder var vita som snö.
4.Vakterna skakade av skräck för honom och blev som döda.
5.Ängeln sade till Kvinnorna: var inte förskräckta ! Jag vet att ni söker Jesus,den korsfäste.
6. Han är inte här. Han har uppstått,så som han har sagt.Kom och se platsen där han låg!
7.Och gå genast och säg till hans lärjungar att han har uppstått från de döda.Och se, han går före er till Galileen. Där kommer ni att få se honom.Jag har nu sagt det till er.
8. Och se, Jesus kom då bort från graven,under fruktan och stor glädje,och sprang för att tala om det för hans lärjungar.
9. Och se, Jesus kom emot dem och hälsade dem.Och de gick fram och fattade om hans fötter och tillbad honom..
10.Då sade Jesus till dem: Var inte förskräckta! Gå och säg till mina bröder att de skall gå till Galilen.Där kommer de att få se mig.
20.Och lär dem att hålla allt vad jag har befallt er.Och se,jag är med er till tidens  slut.

Jag utgår från att bibeln är Guds ord,och jag vet att Guds ord är sant!
Jesus har uppstått,han är inte här! Guds son "Jesus" tog alla mänsklighetens synder på korset.Detta för att bli erbjuden att bli frälst och bli friköpta och få evigt liv. Jesus DOG på korset för dig! Jesus uppstod och erbjuder frälsning, och ett evigt liv.I Guds rike finns varken synd,sjukdom,ensamhet,besvikelse,eller något annat att finnas.Jesus kommer snart tillbaka för att hämta hem sin brud! är du redo när han kommer? Vänd dig till Jesus gör upp ditt liv med honom som gick i döden i stället för dig.Bli frälst och få ett evigt liv! En dag kommer världen att förgås! men i en stund när ingen väntar det skall Jesus komma! Välj livet,välj Jesus!

Påskhälsning, Remix duo/ "Rosa"  Jesus älskar dig med sann kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar